zdrowy sen

Co zrobić, aby zacząć się wysypiać? Sposoby na zdrowy sen.

Co zrobić, aby wreszcie zacząć się wysypiać? To pytanie rodzi się w głowie wielu osób, które o poranku czują zmęczenie i ból głowy. Niewysypianie się sprawia, że nasz organizm pracuje mniej wydajnie, albowiem – nie jest dostatecznie zregenerowany.

Na problemy ze snem może wpływać szereg różnych czynników – począwszy od niezdrowego trybu życia, poprzez stres, a skończywszy na chorobach organicznych. Przyczyn niewysypiania jest zatem naprawdę wiele, podobnie zresztą jak sposobów na zdrowy sen.

10 najlepszych metod na zdrowy sen

Chcesz zacząć się wysypiać? Pragniesz raz na zawsze uporać się z problemami ze snem? Zaznajom się z naszym zestawieniem – najlepszych wskazówek, które sprawią, że Twój sen będzie zdrowy i pozwoli Ci się zregenerować.

# Sięgnij po suplementy diety

Pierwszym krokiem jaki należy przedsięwziąć jest skorzystanie z suplementów diety. Naturalne, ziołowe tabletki na sen z melatoniną – to rozwiązanie, które już po kilku dniach może pozytywnie wpłynąć na jakość Twojego snu. Produktem, któremu warto się bliżej przyjrzeć jest Melatolin Plus. Wieloskładnikowy suplement diety, o którym więcej dowiesz się na MelatolinPlus.pl.

# Zacznij zdrowo się odżywiać

Dieta ma ogromny wpływ na niemal każdy element naszego życia. Powinna być zdrowa, pełnowartościowa i przede wszystkim – prawidłowo zbilansowana. Im lepiej dopasowany będzie nasz jadłospis, tym lepiej będziemy spać.

# Nie jedz zbyt późno

Ostatni posiłek jest kluczowy z punktu widzenia naszego snu. Poleca się nie jeść bezpośrednio przed snem. Najlepiej ostatni posiłek jeść na trzy godziny przed położeniem się spać. Co więcej, danie powinno być lekkostrawne – wolne od węglowodanów.

# Zrezygnuj z pobudzaczy

Lubisz pić kawę? Ochoczo sięgasz po tzw. energy-drinki? Yerba Mate i produkty z guaraną to coś czym pobudzasz swój organizm? Pamiętaj, że tego typu napoje należy pić tylko w godzinach porannych. W przeciwnym wypadku – ich stosowanie może negatywnie odbijać się na jakości Twojego snu.

# Nie pij alkoholu!

Zdrowy, regeneracyjny sen jest niemożliwy w stanie „po spożyciu”. Dlatego też, rekomendujemy zrezygnować z alkoholu. Nawet jeśli odczuwasz, że po drinku lub piwie – lepiej zasypiasz to jest to złudzenie. Alkohol sprawia, że sen jest płytki i nie pozwala na pełną regenerację.

Co więcej, alkohol może skutkować opadaniem języczka ku dołowi, czego konsekwencją jest chrapanie.

# Trenuj i dbaj o solidną dawkę aktywności fizycznej

Ruch ma ogromny wpływ na zdrowie organizmu. Jeśli zadbamy o solidną dawkę aktywności – możemy liczyć na lepsze dotlenienie organizmu oraz naturalne zmęczenie, którego konsekwencją będzie łatwiejsze zasypianie.

Należy mieć jednak świadomość, aby nie realizować treningu zbyt późno. Aktywność fizyczna pobudza organizm.

# Wykorzystuj łóżko tylko do snu!

Lubisz pracować nie wychodząc z łóżka? Twoja sypialnia to miejsce na zadumę i odpoczynek? Skończ z tym! Łóżko ma służyć wyłącznie do spania. Twój organizm musi traktować to miejsce jako gwarantujące odpoczynek i relaks – tylko w formie snu.

# Wywietrz sypialnię przed snem

Dobrą praktyką, która gwarantuje lepszy, bardziej regenerujący sen jest wietrzenie sypialni bezpośrednio przed snem. Świeże powietrze gwarantuje większą ilość tlenu w sypialni, co z całą pewnością przełoży się na lepszą jakość snu.

# Zrezygnuj z telewizji i komputera na 3 godziny przed snem

Częstokroć problemy z zasypianiem mają związek z oglądaniem telewizji czy korzystaniem z komputera. Światło z tych urządzeń sprawia, że pojawiają się problemy z zasypianiem. Dlatego tez warto zrezygnować z oglądania telewizji i korzystania z komputera już na kilka godzin przed snem.

# Wyzięb sypialnię

W zdecydowanej większości przypadków – zasypianie jest łatwiejsze w sypialni wyziębionej do około 19 stopni Celsjusza. W zasadzie – każdy stopień więcej, to większa trudność. Oczywiście, należy zadbać o ciepłe przykrycie – tak, aby chłód w sypialni nie sprawiał, że będziemy się przebudzać.

Dodaj komentarz