Jak wzmocnić motywację do odchudzania?

Czy wiesz, że większość osób, które podejmuje wyzwanie odchudzania rezygnuje już w pierwszych tygodniach. Poddajemy się, bo uważamy, że redukcja zbędnych kilogramów jest zbyt trudna.

Niezwykle ważnym elementem, mającym ogromny wpływ na nasze podejście do tematu odchudzania ma poziom motywacji. Co oczywiste, na samym początku nasza motywacja – mówiąc kolokwialnie – naładowana jest na 100%. Niestety, z czasem wygasa, co doprowadza do upadku naszych założeń. Co zrobić, aby uniknąć takiej sytuacji? Jak dbać o motywację do odchudzania?

Co to jest motywacja do odchudzania?
Przede wszystkim, aby rozpocząć starania się o utrzymanie motywacji na najwyższym poziomie, powinniśmy zrozumieć czym jest motywacja do odchudzania. Poprzez ten termin rozumie się stan gotowości (zarówno fizyczny, jak i psychiczny) do wykonania konkretnych działań. Motywacja ma wymiar atrybutowy.

Jak wzmocnić motywację do odchudzania? Poznaj 10 wskazówek.
Jeśli chcesz, aby Twoja motywacja do odchudzania zawsze była na najwyższym poziomie, koniecznie zaznajom się z czynnościami/procesami, które mają ogromny wpływ na osiągnięcie sukcesu. Zapraszamy do szczegółowej lektury!

  1. Zapisz co chcesz osiągnąć.
    Odchudzanie to proces, który polega na redukcji zbędnych kilogramów. Bardzo często jednak, ludzie otyli/z nadwagą nie precyzują swojego celu. To ogromny błąd! Musisz zapisać co chcesz, aby osiągnąć. To będzie Twój osobisty drogowskaz.

  2. Umieść „cel” w dobrze widocznym miejscu.
    Kiedy sprecyzujesz co chcesz osiągnąć, musisz umieścić swój cel w dobrze widocznym miejscu. Doskonale sprawdzi się lodówka, drzwi do pokoju czy tablica korkowa nad biurkiem. Wszystko po to, abyś każdego kolejnego dnia mógł podglądać swój cel i przypominać sobie o założeniach.

  3. Wypisz korzyści wynikające z odchudzania.
    Liczba korzyści wynikających z redukcji zbędnych kilogramów jest więcej, niż długa. Zastanów się jakie plusy ma odchudzanie i koniecznie wypisz wszystko na kartce. Podobnie jak w przypadku celu – zapisy umieść w miejscu do którego masz dostęp. Możesz przygotować zarówno jedną długą listę, jak i na każdej osobnej kartce napisać jedną z korzyści, np. „Dzięki odchudzaniu, będę znacznie atrakcyjniejsza/y!”.

  4. Wizualizuj korzyści wynikające z odchudzania.
    Aby wzmocnić motywację, musisz wizualizować korzyści wynikające z odchudzania. Proces ten polega na uruchomieniu wyobraźni w której Twoim wyobrażeniem będzie Twoja nowa, zgrabna sylwetka. Na wizualizacje poświęcaj co najmniej kilkanaście minut dziennie.

  5. Poinformuj innych.
    Podzielenie się swoim celem z innymi jest bardzo ważne. Pewnego rodzaju publiczność sprawia, że często motywację będziemy wzmacniali tzw. lękiem przed porażką. Wszak, świadomość tego, że w oczach innych będziemy przegranymi, często może być dodatkowym bodźcem stymulującym naszą motywację. Warto jednak, selektywnie wybierać osoby, które poinformujemy – tak aby uniknąć wszystkich tych, którzy mogą chcieć nas zdemotywować.

  6. Zapisuj postępy
    Co najmniej raz na tydzień staraj się dokonywać pomiarów własnego ciała. Stwórz wykres Twojego postępu. Dzięki temu, osiągane rezultaty pozwolą Ci być świadomym, że to co robisz ma naprawdę ogromny sens.

  7. Nagradzaj siebie.
    Wprowadzenie nagród do procesu odchudzania ma ogromny sens. Przede wszystkim, pozwala nam cieszyć się odchudzaniem. Nagrodą za tydzień dobrze wykonanej pracy może być np. ulubiona pizza czy burger. Jeden niezdrowy posiłek nie powinien bowiem zaprzepaścić pracy wykonanej przez cały tydzień.

  8. Zmiany wprowadzaj stopniowo.
    Niekiedy wiele osób traci motywację do działania, gdyż zbyt radykalnie podchodzi do procesu odchudzania, a konkretniej – wprowadza zmiany w każdym aspekcie życia w zbyt krótkim czasie. Wówczas to, wyzwanie wydaje się być zbyt trudne, czego konsekwencją jest całkowita rezygnacja.

  9. Buduj nawyki.
    Staraj się, aby proces odchudzania stał się codziennością. Dlatego też, wprowadź zasady dotyczące regularności posiłków oraz ich objętości – nie tylko na czas odchudzania. Tego typu zasady pozwolą Ci nie tylko zbudować dobre nawyki i traktować odchudzanie jako proces naturalny, ale także zachować zdrowe podejście po samym procesie redukcji wagi.

  10. Nie ulegaj pokusom.
    Wydawać by się mogło, że jeden mały pączek czy coca-cola w puszce to mały grzech. Owszem, nie przekreśla to naszej diety, ale… wpływa na jej efektywność. Ta z kolei ma ogromne znaczenie dla naszej motywacji. Dlatego też, nie ulegaj pokusom i spraw, aby efekty diety były jak najlepsze. Dzięki temu, Twoja motywacja będzie stale rosła.

Mamy nadzieję, że powyższe zestawienie przyczyni się do osiągnięcia sukcesu i sprawi, że proces odchudzania wcale nie będzie tak trudny, jak mogłoby się wydawać.

Dodaj komentarz